Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Info om mig...

Av Sofia Öhlén - 3 april 2009 10:12

Hej hej!

Mitt namn är Sofia. Jag är 19 år gammal och kommer från Sundsvall

Jag pluggar gärnet på Härnösands Gymnasium på Sjöfartsprogrammet. Målet med det hela är att jag ska bli sjökapten, dock är vägen lång dit, men framtiden ser väldigt ljus ut.
Mina största intressen i livet är att resa runt i världen och upptäcka nya saker och ting att fördriva min tid med, umgås med vänner och bara njuta av livet till fullo.
Mitt liv är rätt lugnt mellan varven, sitter mycket hemma hos mina föräldrar i Juniskär, ca. 2 mil utanför sundsvall.

Förutom det gillar jag att se film och lyssna på musik. Favoritgenren inom film är skräck/rysare, framförallt "Onda dockan" filmerna (Childs play 1,2,3 osv.)
Inom musik är det helst hårdrock/metal som gäller. Gärna Guns n' Roses, Iron Maiden, Aerosmith eller dylika band, men även annan musik som jag anser själv låter bra.


Under skolloven brukar jag, om vädret tillåter, åka iväg på en fisketur, oavsett om jag inte får någon fisk på kroken så uppskattar jag att bara få komma ut och känna en frisk havsbris mot ansiktet.
Under sommaren ligger jag gärna på stranden och gassar i solen.

I skolan försöker jag vara så professionell som möjligt, dvs. Under lektionstid gäller det att vara tyst och koncentrerad på mina uppgifter och på rasterna kan jag härja runt bäst jag vill.                                      

Till mina favoritämnen skulle jag säga att Matte ligger högst på listan, tätt följd av Svenska och Engelska. De tråkigaste är lite svårare att säga, men jag skulle nog säga att det är datakunskap.

Bild på mig kommer upp så fort jag har möjlighet!

Tack för mig. MVH / Sofia.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Öhlén - 15 maj 2009 09:35

[Reflektion och värdering ; Är du konfirmerad? Om så - fick du lära dig om treenigheten i undervisningen? Om inte - varför valde du att inte konfirmeras? Och vad anser du om kristendomen - säger den sanningen om livet?]Jag är konfirmerad, jag gick ig...

Av Sofia Öhlén - 4 maj 2009 08:38

56. Obarmhärtig.   57. Om du inte tror på och tillber din gud så kommer helvetets änglar komma och hämta dig på den yttersta dagen, eller något sånt.   58. HUR ska man veta detta? Hur ska man formulera? Vad är det ens för fråga?   59. Helgon och Kora...

Av Sofia Öhlén - 4 maj 2009 08:09

22. Gudarna sände tecken i form av döende människor, detta slog upp ögonen för Buddha som sedan ville lämna allt överflöd bakom sig.   23. Buddha blev en munk i en vecka (7 dagar), därefter vandrade han 30 mil och samlade på sig allmosor (i Rajagaha)...

Av Sofia Öhlén - 23 april 2009 12:53

Uppgifter (Endast svar) ;   1. Vissa former av hinduism ser samsara som ett bortirrande från det sanna jaget brahman till en tro på det illusoriska jordalivet som det verkliga. Det här leder i sin tur till egocentrism, strävan efter lust och därför...

Av Sofia Öhlén - 3 april 2009 10:38

Gjorde prov 081204 på Kinas religioner, resultatet blev 24 poäng av 26 tot. Dvs. MVG! :)...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards